9.9.13

DIY - Een ketting in 5 minuten

DIY'en is een van mijn favoriete tijdsbestedingen. Met name accessoires en sieraden maak ik erg graag. Vandaag deel ik met jullie een super simpele tutorial (hm.. ik weet niet eens of het die naam waardig is) voor een minimalistische ketting.


Benodigdheden



- Een lang stuk (imitatie)suede, genoeg om een korte ketting om je nek te vormen
- Een slotje
- Twee extra ringetjes
- Een gouden halfronde buiskraal
- Een platbektang (niet op de foto)
- klemkraaltjes voor om het einde van de ketting, die zien er zo uit:


How to

Bijna te eenvoudig om te benoemen. Rijg het suede draad door de kraal heen. Vervolgens bevestig je de klemmetjes aan beide eindes van het draad. Tot slot bevestig je de ringetjes aan de klemmetjes, om daarna de sluiting daar aan te bevestigen.


Tadaa!

16 opmerkingen:

  1. Moooi! En simpel, maar tof resultaat. Ik vind de kleuren heel mooi. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar heb je die 'buis kraal' vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij komt dit in de buurt: http://nl.dawanda.com/product/49439458-5x-XXL-Roehren-Spacer-vergoldet-krumm

      Zelf heb ik de buiskraal uit een winkeltje bij mij in de buurt. In Berlijn (beetje uit de richting gok ik). In de Goltzstrasse in Schoneberg. Mocht je daar ooit zijn, walhalla voor kralen en ander DIY materiaal.

      Verwijderen
  3. Heel simpel, maar ontzettend leuk! Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh mooi! Onwijs simpel maar erg leuk resultaat!

    Ketting past ook mooi bij je.

    x Marjo - Mr.Dork

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie ketting! Superstijlvol en dan nog simpel ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuke ketting! Mooi gedaan :)

    Liefs
    Antoinet
    www.everydaychic.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heej wat leuk, ik zie dat je ook geschiedenis hebt gestudeerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb je tof gedaan, simpel maar leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooh dat is een toffe ketting!! :D Alleen ik heb niets in huis dus zou ik alles eerst moeten aanschaffen voor een ketting, maar dit is echt heel tof :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het wel een diy hoor haha. Minimalistisch is leuk! Kun je tenminste zowat overal bij aan. Kan je zo'n suede ketting bij elke creabea winkeltje kopen btw?

    BeantwoordenVerwijderen