2.9.13

LEVEN - Keuzestress

Stiekem denk ik dat mijn ouders en vrienden weleens helemaal gek van me worden. Aan de stroom ideeën, nieuwe projecten en avonturen die ik verzin komt maar geen einde. Sommige overleven een paar weken, of misschien wel een maand. Anderen is een korter leven beschoren. Die worden alweer verdreven door nieuwere plannen.





De reden voor deze overvloed aan plannen, is dat ik een thrill nodig heb in de vorm van 'iets' ondernemen. Een onderneming in de zin dat ik iets nieuws start, een uitdaging opzoek of een droom waarmaak. Zonder deze plannen, hoe lang of kort ze ook leven, zou ik mijn bestaan een stuk kleurlozer vinden. Dromen vind ik erg belangrijk, daar zal ik dan ook nooit mee stoppen.

Waar ik wel mee worstel, is dat ik het tijd vind serieuze keuzes te maken. Nu eens echt voor de volle honderd procent gaan voor een paar van die plannen. In de hoop dat ik ze langer, in de realiteit, in leven kan houden. Dat ik al die droomreizen nu echt ga maken. Dat ik leer om keuzes te maken en daar achter te blijven staan. Dat ik die projecten ook tot een werkelijk einde breng.

Volgens mij kom je door vast te houden aan die projecten weer een stuk dichter bij jezelf. Hoe ga ik dit aanpakken? Training. Ik denk dat door mezelf te trainen om bij mijn keuzes te blijven, ik veel meer van mijn dromen waar kan maken. Niet meer hard blijven hollen met tien projecten op mijn rug. Dat gaat altijd langzamer dan wanneer ik er twee voort zou trekken. Ik ga van de hele weg genieten. Zowel van de successen, als van de mislukkingen. Maar bovenal van de lessen en ervaringen.

Klein beginnen, dat geloof ik in dit geval. Daarom hier de twee plannen die ik in september waar wil maken.

1. Een citytrip naar Stockholm plannen
2. Voor mijn blog de serie 'jonge vrouwen door de eeuwen heen' beginnen (hierover later meer, tenminste, als ik dit plan dus blijf nakomen, haha!)

Kom maar op september! Dit is day zero (ssst, een derde project): #Doeikeuzestress

10 opmerkingen:

  1. Erg herkenbaar. Ik vlieg ook altijd van het een naar het andere idee.
    Ik hou ervan, het geeft me energie. (Of ik dat project dan wel of niet uitvoer of dat het een week later nog in mijn hoofd zit.... Dat is dan weer een ander verhaal, gezien mijn impulsieve en niet altijd realistische ideeën af en toe... :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blogpost, en heel herkenbaar! ik heb ook altijd weer nieuwe ideeën, waar ik dan een poosje helemaal in de ban van kan zijn. Dan denk ik er de hele dag aan, zoek ik alles erover op op internet.. en dan opeens kan het weer afgelopen zijn haha. Ben benieuwd naar de serie voor je blog, klinkt interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar, maar hierboven te lezen vinden meer mensen dit herkenbaar! Goed dat je het deze maand maar bij twee doelen houdt! Misschien moet ik dat ook maar eens gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaa, helaas ook maar al te herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Meteen boeken dan, anders komt het er niet meer van! Ik heb ook zoveel plannen, maar op de een of andere manier raakt het op de achtergrond en dan opeens is september voorbij. Ik hoop dat het je lukt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou ook graag naar Stockholm gaan, goed toch dat je zoveel ideeën hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha herkenbaar, sterker nog ik word zelf ook moe van mezelf haha. En ja zo'n plan is altijd leuk, keeps you creative and goin'

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook hier herkenbaar ;-) Stockholm lijkt me prachtig, veel plezier met het plannen van je trip!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben wel nieuwsgierig naar die 'Jonge vrouwen doorheen de eeuwen'!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herkenbaar! Moet ook eens wat meer plannen daadwerkelijk gaan uitvoeren. Stockholm is leuk; zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen