19.9.13

RECEPT - Avocado dip

Wanneer ik een dag vrij heb, vind ik het belangrijk om tijd te besteden aan lekker eten. Als je de hele dag op kantoor zit, alleen maar met je hoofd in de computer, is het heerlijk om op je vrije dag met je handen bezig te zijn. Koken geeft me rust en ontspanning. Daarnaast geeft het opeten van een zelfgemaakte creatie wat mij betreft een grotere voldoening dan het eten van een kant-en-klaar maaltijd of broodje van de bakker.

Deze avocado dip, of eigenlijk, avocado smeersel, maakte ik voor de lunch. Lekker voor op een gegrild broodje met wat sla er onder. Kan ook perfect op een cracker of op een stokbroodje.




Men neme (genoeg voor 2/3 personen lunch):

- Twee avocado's (zeer rijp)
- Een flinke scheut citroensap
- Een hand vol verse basilicum
- Een scheutje goede kwaliteit olijfolie
- Versgemalen peper, een klein beetje vers gemalen zout

Dan:

Gooi je het geheel in de keukenmachine. Even lekker blenden, klaar is Kees! Naar smaak kun je het heel erg fijn blenden, of maar kort zodat er ook stukjes avocado heel blijven.

Tadaaa



Beleg een gegrild broodje met wat verse sla, en smeer daarop een laag van het avocado smeersel. Ik zou je aanraden dat niet al te dik te doen. Avocado is van zichzelf nogal overheersend, dus een dunne laag is voldoende om het broodje heerlijk te laten smaken. 

 Eet smakelijk!

10 opmerkingen:

  1. Ik lust sinds kort avocado, dus ga dit eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Avocado is ZO lekker! Heb het net ook op, met wat gerookte kipfilet op een bagel (gekocht bij de Bagels&Beans hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. thanks for sharing! ik vind avocado's te goddelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hmmm dat ziet er heerlijk uit! En inderdaad fijn, op de vrije dagen wat meer tijd aan je eten kunnen besteden en lekker in de keuken bezig zijn:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oe, dat ziet er lekker uit! Ik doe wel vaker avocado op brood, maar zo smeuïg heb ik hem nog nooit gemaakt. Ga ik proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die ziet er goed uit zeg, mooie structuur! Ik prak het gewoonlijk met een vork, maar ik ga de keukenmachine er maar ook eens bijhalen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik eet te weinig avocado, en het is juist zo gezond! Ik heb er gisteren weer eentje gekocht, dus ik ga weer snel een eten ;-) Lekker gerecht!

    BeantwoordenVerwijderen