24.9.13

RECEPT - Spinazie-ricotta pancakes

Vaak heb ik van die momenten dat ik in de keuken sta, en totaal geen idee heb wat ik nu weer eens zal maken voor lunch. Meestal komen daar inspiratieloze gerechten uit; brood met kaas, havermoutpap, muesli met yoghurt etc. Maar sommige dagen, heb ik ineens een ingeving en probeer ik iets totaal nieuws.

Bijvoorbeeld: Spinazie-ricotta pancakes! Ik ben helemaal verliefd op de bijna gifgroene kleur van deze creatie.

Aangezien ze geheel uit de losse hand zijn gemaakt, is het recept een schatting. Beoordeel zelf of het beslag te dik/dun is of je bijvoorbeeld zin hebt in meer/minder spinazie.





Ingrediƫnten

7 bevroren deelblokjes spinazie
2 eieren
75 gram ricotta
Flinke scheut melk
Verse blaadjes basilicum
snuf zout
snuf verse peper
Speltmeel: ongeveer 50-75 gram, afhankelijk van hoe dik het beslag/hoe groot de pannenkoeken moeten zijn.

How To

Het simpele gedeelte na het verzamelen van alle ingredienten:
Doe alle ingredienten in een blender, blenden maar! Tot je een mooi glad beslag hebt. Als variatie zou je ook de ricotta pas later toe kunnen voegen aan het beslag, door het er doorheen te verkruimelen.
Vervolgens bak je de pancakes in een beetje olie in de pan, tot de bovenkant is gestold. Dan voorzichtig omdraaien, even wachten, en klaar!


Eet smakelijk!

12 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke blog heb je. Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er inderdaad apart uit, mij lijkt me heerlijk!
    With love,

    Joy
    n e w b l o g | justlikesushi.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooooooh dit wil ik!!! njammmmmie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voel me al gezonder als ik ernaar kijk! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er erg apart uit... Klinkt heel gezond :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er goed uit, ga het ook proberen, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, inderdaad een bijzonder kleurtje! Maar het lijkt me wel heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel voor je lieve reactie! De pannekoekjes zien er nogal bijzonder uit, maar het lijkt me wel ontzettend lekker. Ik hou echt van spinazie. Ik denk dat ik dit maar eens uit ga proberen, ben toch wel benieuwd (:

    Ik hoop dat je nog eens langskomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat ben jij creatief met koken! Dat zou ik nou nooit kunnen bedenken. Ziet er fantastisch uit en ik ben altijd op zoek naar alternatieve lunch inspiratie (ik maak zelf vaak Baba Ganoush of avocado smeersels) dus deze moet ik natuurlijk eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me lekker. Gaaf die groene kleur! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er fantastisch uit, zeer interessant. Wil ik wel een keer proberen te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen