27.10.13

MJV - Aftellen

De uren vliegen voorbij. Net zoals de dagen en de maanden. Bijna hele jaren. Terwijl ik hard aan het rennen ben om alles te doen wat ik wil doen. De Maand van de Jonge Vrouw stond al een tijd op mijn lijst. Kan ik bijna afstrepen. Wat een maand.

Hijgend over de finishlijn straks, niets nieuws voor menig (jonge) vrouw van nu volgens mij. Er is zoveel dat gedaan moet worden, wat je graag wil doen, meemaken, beleven. Maar het kan niet allemaal tegelijk. Als ik kijk naar mijn planning voor deze themamaand staan er nog zo veel onderwerpen open.


De laatste dagen ben ik in zo'n positieve mood. Ik voel me alsof ik de wereld aankan. Hoe komt dat? Leuke dingen. Leuke dingen op mijn blog, leuke dingen op mijn werk, leuke dingen in mijn prive leven. Ik ben opgewekt, blij. Pak alles tegelijk op. Tsja, soms valt dan iets een beetje weg. Zoals nog meer dagboeken doorlezen voor deze maand. Of meer stof over het feminisme tot me nemen. Ach.


De komende vier dagen komen de vier rode lijnen van deze maand nog eens voorbij. De persoonlijke posts, de gastblogs, feminisme en een overzicht van bloggers die de tag invulden. Over die laatste gesproken, die heeft bijna in zijn eentje mijn week gemaakt. Wat ongelooflijk leuk om te zien dat zoveel bloggers 'm overnemen. En dan te bedenken dat ik, toen ik hem online plaatste, bang was dat hij een eenzame en stille dood zou sterven. Niets is minder waar. De tag rolt gestaag verder. Ik ga 'm zelf ook nog invullen, maar dan na afloop van deze maand. Mocht jij de tag ook nog willen overnemen, dan kan dat natuurlijk. Ik plaats in november een permanent overzicht met de tag en van bloggers die meededen (hopelijk op mijn nieuwe blog! Nog zoiets leuks en spannends, een eigen domeinnaam en overschakeling naar WordPress).

Wat me zo goed doet, zijn alle leuke, mooie uitgebreide reacties op de artikelen uit deze maand. Ik kan niet op iedere reactie zo uitgebreid reageren als ik zou willen, maar in de komende laatste posts zal ik een aantal van de comments terug laten komen om er zo uitgebreider bij stil te staan.

Nou goed, de laatste dagen van de maand zijn aangebroken, ik ga mijn best doen de themamaand een knallend einde te geven. Aan het werk dan nu. Oh nee, eerst wandelen met mijn BF, eventjes tot rust proberen te komen.

Fijne zondag!

15 opmerkingen:

  1. Hey hey, ik heb niet zo vaak gereageerd maar wilde toch even laten weten dat ik met plezier al je posts in deze categorie heb gelezen. Het is echt te zien dat hier zo veel van je interesse en enthousiasme ligt, superleuk! Ook je tag vond ik leuk om te lezen bij andere bloggers, hoewel ik ook getagd ben neem ik hem niet over omdat deze onderwerpen voor mij iets te privé zijn voor het internet (ook de reden waarom ik niet zo uitgebreid gereageerd heb op je posts), maar ik vond het niet kunnen om je niet even te laten weten dat ik je blogs allemaal heel erg de moeite waard vond! Fijn om zo'n positief en vrolijk stukje te lezen en succes met het verhuizen naar je domein, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je nu een reactie achterlaat. Ik begrijp je standpunt heel goed hoor. Het was allemaal wel heel erg persoonlijk. Niet iedere blogger zit daar op te wachten natuurlijk. Niet ieder mens, eigenlijk. Meelezen is soms gewoon genoeg. Fijn om te horen dat je het met plezier hebt gevolgd!

      Verwijderen
  2. Yup, was een toffe maand, fijn dat de tag zo'n succes is geworden, heb 'm met plezier ingevuld :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was en is nog steeds een heerlijke maand om te mogen volgen (en aan bij te mogen dragen; echt zo tof!) zoveel stof om uit te pluizen, over na te denken, om bij te voelen en te denken 'gut een ander heeft dat dus ook....'. Bijzonder! En nu bijna voorbij...had van mij nog veeeeeel langer mogen duren! Maar ik snap dat dat niet kan. (of nou ja, kan wel maar iets moet ook weer eindigen...of nou ja...moet....nou je begrijpt het ;-)) Ik kijk uit naar de laatste dagen van deze maand. Good luck ermee! (en met al die andere leuke dingen; wat tof dat je naar een heul echte site gaat verhuizen! :-D *yay*)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa! Ik ben jou zo dankbaar, voor al je inspirerende reacties en je geweldige gastblog. Veel positieve woorden over je stuk gehoord, zelfs van collega's die zo af en toe mijn blog lezen :) Van mij had de maand ook langer mogen duren. Misschien als ik meer tijd had gehad zou ik mijn hele blog in dit thema willen zetten. Dus er komen vast nog dit soort stukken voorbij hoor :)

      Verwijderen
  4. Leuk om te lezen hoe je terug kijkt op deze maand. Een erg geslaagd idee dus, dat Maand van de Jonge Vrouw, mag je trots op zijn! Ik heb de laatste dagen niets meer kunnen lezen, ga ik snel inhalen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja het tempo van posts plaatsen ligt ook best hoog... ;)

      Verwijderen
  5. Jaaa ben zo blij voor je dat de tag zo goed is aangeslagen; echt een succes! Ik vond het heel leuk om de vragen in te vullen, want het is niet iets wat je 'even' kunt doen. Ik wilde er echt goed over nadenken en wat nachtjes over slapen, omdat het zulke mooie vragen zijn. Dankjewel dat je deze mooie maand organiseert, het is zo inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. aahw dankjewel! wat ontzettend lief van je :) Vind ik heel leuk om te horen.

      Verwijderen
  6. Heel leuk stuk om te lezen. erg tof meis! http://rachelkromdijk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik heb een hele drukke maand helaas, en wil nog echt de tijd nemen op om alles te reageren. Ik heb wel alles met veel plezier, bewondering, een traantje en respect gelezen. Hele bijzondere wending heeft je blog genomen zo, je hebt echt een inspirerende maand neergezet! Ik ga je tag nu invullen, eindelijk tijd (door de storm).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Laura :) Dat is heel fijn om te horen. Be safe vandaag met die gekke storm! Kijk uit naar je antwoorden op de tag, en je reacties op mijn stukken. Nu ben ik al weer druk bezig met de komende weken haha, het is best moeilijk om na zo'n thema-maand weer terug te gaan naar 'normaal' bloggen. Ik denk stiekem dat ik posts over deze thema's gewoon nog regelmatig terug ga laten komen, veel te boeiend.

      Verwijderen
  8. En heel blij dat je je zo goed en positief voelt trouwens :) Snap ik, ik vind het knap dat je een hele maand hebt weten te vullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Damn wat vliegt een maand zeg. Ik heb de tag trouwens een tijdje terug ook ingevuld, super leuk om te doen.
    Maar het maakt je ook bewuster van zoveel dingen en daarom vind ik deze thema van jou ook zo fijn. Ik ben benieuwd (ik ben nu aan het bijlezen) hoe je deze maand afsluit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vond het erg leuk om allemaal te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen