15.10.13

MJV - Gastblog van Jessica

Na de gastblog van Debby over opgroeien en de gastblog van Karlijn over tijdschriften, is hier de gastblog van Jessica over onzekerheden en de toekomst. Wat mij betreft een heel pakkend stuk, vanuit het hart geschreven.

Er is mij gevraagd of ik een gastblog wil schrijven over onzekerheden/de toekomst. En dat doe ik graag. Het moeilijkste is alleen: waar moet ik beginnen? Moet ik beginnen bij mijn vertekende kijk op huwelijken en relaties door mijn gescheiden ouders. Of moet ik een paar jaar later beginnen, toen ik naar de psycholoog moest omdat ik dwangmatig loog, omdat ik anders dacht dat mensen mij niet leuk/interessant zouden vinden. 

Mijn onzekerheden komen vooral door (mislukte) relaties. Al toen ik heel jong was zijn mijn ouders gescheiden. Ik wist toen meteen dat het huwelijk niks voor mij was. Ik heb mijn ouders alleen maar zien ruziƫn, ze hadden het nooit leuk samen. Hierdoor kreeg ik een hele negatieve kijk op het huwelijk.

Dit heb ik ook in mijn eigen relaties gehad. Ik vond het erg moeilijk om me te binden, en toen ik dat toch een keer deed en er helemaal voor ging maakte hij het opeens uit. Welcome back onzekerheden en vertekende kijk op relaties. Hier heb ik het heel moeilijk mee gehad en alleen maar meer moeite gekregen met binden. Totdat ik mijn huidige vriend tegenkwam. Hij prikte er doorheen en hij wist precies wat ie moest doen/zeggen om mij voor zich te winnen.

En dat gaat nu al meer dan een jaar goed. Ik vind het steeds makkelijker om mezelf bloot te geven en mijn leven met hem te delen. Ik begin zelfs te denken dat ik ooit wil trouwen, met hem. Het helpt ook heel erg mee dat mijn vader iets meer dan 10 jaar geleden opnieuw is getrouwd. Dat huwelijk loopt heel erg goed. En zij hebben wat ik ook verwacht bij een huwelijk. Af en toe problemen maar ze kunnen altijd bij elkaar terecht, wat er ook is. En dat is echt heel mooi om te zien.

Maar ook ben ik gewoon heel erg onzeker over mezelf. Heb ik wel leuke kleding aan, vinden mensen mijn persoonlijkheid wel leuk, ben ik niet te dik enz. Hiervoor heb ik ook een aantal jaar geleden bij de psycholoog gelopen. Ik loog erg veel, dikte verhalen heel erg aan. Ik was anders bang dat mensen mij niet leuk zouden vinden. Zij heeft mij hier vanaf geholpen. Ze heeft me laten inzien dat ik eigenlijk best een leuk persoon ben en dat geloof ik nu ook.

Uiteindelijk word je gevormd door de dingen die je meemaakt en die je ervaart. Maar er zijn ook mensen en situaties die je helpen in te zien dat je eigenlijk best leuk bent en dat die onzekerheden helemaal niet nodig zijn. Je bent wie je bent en je bent een leuk persoon. Dat is belangrijk om te onthouden.

 Bedankt Jessica, dat je mee wilde doen aan deze serie en zo open schreef over jouw weg naar de toekomst. 


7 opmerkingen:

  1. Mooi stuk inderdaad. Wat goed dat je hier zo open over durft te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier sluit ik mij bij aan! Goed dat je er zo open over bent!

      Verwijderen
  2. Jessica..wat een prachtig open stuk heb je geschreven. Mooi! En wat ontzettend fijn dat je iemand gevonden hebt die er doorheen wist te prikken. Dat verdien je gewoon. Ik werd echt geraakt door wat je schreef over hoe je tegen relaties aankeek. Heel herkenbaar. Mijn ouders zijn nog altijd bij elkaar, maar om een of andere reden is mijn beeld ook veel negatiever en anders dan anderen. Mijn relatie is zeer recent verbroken en heb daar enorm veel verdriet van. Ik opende mijn hart voor iemand die ik dacht te kunnen vertrouwen; maar hij luiste me er eigenlijk gewoon in met zijn mooie praatjes. Dan is je vertrouwen en beeld van relaties, zoals jij ook schrijft, in een klap weer weg en verpest.

    Ik haal nu eigenlijk troost en een beetje hoop uit jouw stukje...jij hebt iemand gevonden die wel goed voor je is...ik hoop dat ik ook zo'n mooi mens mag vinden. Heel veel geluk Jessica...blijf doorgaan met open zijn en hoe je nu bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik vind het echt heel lief wat je over mijn stuk zegt. Juist door zulke reacties wil ik ook hiermee doorgaan en dat helpt me ook echt.

      Heel veel sterkte. En jij verdient ook zo'n mooi mens, echt.

      Verwijderen