24.10.13

MJV - Playlist


Tijdens het schrijven, tijdens het werken, tijdens het sporten en tijdens het ontspannen. Het liefste luister ik de hele dag muziek. Muziek is voor mij een belangrijke stemmingsbeinvloeder (is that even a word...).

Voor deze maand heb ik dan ook een speciale MJV playlist gemaakt! Pfoe, niet het simpelste klusje ever maar volgens mij is dit een goed begin. Zodra ik weer ga rondkijken naar toepasselijke nummers zitten er zo tien nieuwe bij.

Wat is voor jou het ultieme girl power/jonge vrouwen nummer? De mijne zie je hier onder in de playlist staan. Als je ook Spotify hebt kun je er volgens mij ook nummers aan toevoegen! Anders, laat ze achter in een comment, dan zet ik ze er bij :).

- sidenote - het eerste nummer, Woman, heb ik ontdekt dankzij Nathalee die deze week een mooie gastblog schreef voor de maand van de Jonge Vrouw, waarin dit nummer verwerkt zat.


12 opmerkingen:

  1. Leuk, een aantal ken ik niet en ga ik zo eens beluisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee! Misschien ook eentje voor in het lijstje: independent woman van destiny's child :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne lijst! Ik kan ook echt mijn humeur, mijn energie, mijn hele dag een boost geven met de juiste muziek. Bijzonder hoe dat werkt! Ik zat natuurlijk ook meteen weer te denken aan wat ik momenteel veel luister om mijzelf een extra inspiratieboost te geven tijdens mijn onderzoek of op dagen dat ik wel wat meer het powerwoman-gevoel kan gebruiken ;-) Nummers die ik o.a. luister:

    Can't hold us down - Christina Aguilera + Lil' Kim
    Free your mind - En Vogue (en wát een POWERnummer blijft dat zeg! HEERLIJK!)
    Manchild - Neneh Cherry
    Your Woman - White Town
    No scrubs - TLC
    Creep - TLC
    Try Again - Aaliyah
    Are you that Somebody - Aaliyah
    Express Yourself - Madonna
    Human Nature - Madonna
    Vogue - Madonna
    (maar ook Dress you up, Into the Groove en meer van haar 80's klassiekers zijn heerlijke nummers om me weer even heel erg een groot meisje te voelen....dansend en zingend door de kamer, hahaha! :))
    Trick me - Kelis
    Stupid girl - Garbage
    Sunday Morning - No Doubt
    Babooshka - Kate Bush
    Oh en Missy Elliott - ook heel fijn!
    Ach en natuurlijk...'Girls just wanna have fun' van Cyndi Lauper...het blijft zo'n fijn liedje! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaaa woohoo! Dat is bijna een playlist an sich maar ik heb mijn playlist er mee geupdate ;)

      Verwijderen
    2. Haha! Ja dat zag ik ook toen ik 'm uiteindelijk plaatste! :') Nou, geniet ervan! Go girl! Woohoo :-D

      Verwijderen
  4. Staan echt heerlijke nummers in! Ik haal ook altijd veel energie uit muziek. Zoals hierboven heb ik TLC (Unpretty is ook nog heel mooi) ook nog in m'n lijstje staan. En Nelly Furtado (o.a. Try en Forca), Gwen Stefani (Hollaback girl), Texas (Say what you want) en Blondie (One way or another). Caught Out There van Kelis is misschien niet super girl power achtig, maar vooral dat "I hate you so much right now" is wel een lekker schreeuwstukje soms, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tips! Playlist weer verder geupdate :)

      Verwijderen
  5. Ken je Regina Spektor? Ik vind haar echt een sterk mens en haar nummers zijn ook lekkere powersongs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Regina Spektor vind ik heel leuk, kan uren naar haar liedjes luisteren! Kan alleen niet kiezen welke hier dan het beste in past..

      Verwijderen
  6. Oeh lekkere playlist, ik hou wel van dit soort nummers.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk lijstje Anne, Just a Girl van No Doubt is zo'n lekker meezingnummer. Ik vind deze maand van de Jonge Vrouw echt heel leuk en inspirerend. Dankjewel voor al die goede artikelen!

    BeantwoordenVerwijderen