30.10.13

MJV - Tag, het overzicht

Wat ben ik positief verbaasd over het enthousiasme waarmee de tag die ik maakte is ontvangen. Omdat het zo leuk is om alle verhalen te lezen, heb ik een overzicht gemaakt met alle deelnemers. Nu weet ik dat er nog wat nieuwe stukken aankomen, helemaal leuk. Deze zet ik uiteraard in het permanente overzicht dat te zien zal zijn op mijn nieuwe site (zucht/steun/htmllen/slaapgebrek/koffie...Hij komt er aan!).



Wat ik heel bijzonder vind om te zien is hoe persoonlijk de stukken zijn geworden, hoe mooi en diep er in het algemeen op de vragen werd ingegaan. Tijdens mijn studie geschiedenis heb ik veel onderzoek gedaan naar sociale geschiedenis. Daarbij maak je gebruik van bronnen zoals dagboeken, kranten en verslagen om gevoel bij de tijdsgeest te krijgen. Ik ben trots op het feit dat wij met deze tag ook zoiets hebben gedaan, maar dan voor onze eigen tijd. Ik zou er best nog eens wat langere analyses op los willen laten, want hoe bijzonder is het dat zo veel jonge vrouwen uit zoveel verschillende milieus deze vragen zo open en eerlijk op hun eigen manier hebben beantwoord?!



Ik heb de posts gesorteerd op wat het meest opvallende element is van het verhaal, omdat dat bij iedereen een beetje verschilde. De meeste stukken vielen in de eerste categorie, waar ik drie vragen samen heb gevoegd. Bij sommige links heb ik nog een extra opmerking gemaakt omdat ik moeilijk kon kiezen.


Opgroeien, jeugdsentiment en successen

 

Er was eens een blog
Wonderlicht  (ook hele schattige foto's)
Annemerel (vergeet niet ook het stuk voor haar moeder te lezen)
Saltwater Siren
Rainbowjunk
Miss Lipgloss (uitgebreide verhalen, lief stuk ook voor haar moeder)
Linn's Lifestyle
Sylvia Kuijsten (mooie successen, en ook het stuk over feminisme is de moeite waard!)
Winterkind
Fast Turtle
Koffer vol dromen
Labyrintisch (sla dan ook niet het stuk over feminisme over, goed punt gemaakt daar)
By Dagmar Valerie (voor hele bijzondere successen, het stukje over haar moeder is ook een aanrader)
Lois Lorinde

Moeders

 

Marah Schrijft (LEES dit stuk voor haar moeder, ik vind het fantastisch)
Myrthe's Mind (maar de stukken over jeugdsentiment en opgroeien zijn ook zo leuk!)

Feminisme, vrouw-zijn

 

 Ik ben Iris niet (ok de foto's hier zijn ge-wel-dig)
A spoonful of dork
Bohemian Dreams (in dit geval: check ook maar even de foto's. En alles eigenlijk)
Your Inspiration Blog (niet vergeten: het bericht aan haar moeder is ook heel mooi :))
It's a lovely day (inclusief goede boeken-tip)

Jeugdfoto's 

 

My Paperblank
Wat zij zegt (ok hier kon ik niet goed kiezen tussen foto's/opgroeien, maar de foto's zijn wel heel cool haha)
Paperboats (voor deze hetzelfde, opgroeien/foto's? hm... Dubbeltje opgegooid :))

En één van de stukken is niet op deze manier te plaatsen. Omdat het gewoonweg op alle punten de moeite waard is: What about her

Aan iedereen die heeft meegedaan: ontzettend bedankt. Wat tof dat jullie zo de tijd hebben genomen deze vragen te beantwoorden. Elke keer weer een feest (van herkenning ook vaak) om te lezen. 

 

Aan iedereen die de tag graag nog wil doen: no problemo, leuk! Laat het me even weten (kan via twitter, een reactie, een mailtje) dan plaats ik jouw blog ook in dit overzicht. 

ps: wel meegedaan maar nog niet in dit overzicht? Dan heb ik je post even over het hoofd gezien! Please let me know :) 

13 opmerkingen:

  1. Super leuk dit overzicht! Ik kreeg hem van de week door van Laura, dus ga hem zeker ook nog plaatsen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, fijn overzicht! De meeste verhalen heb ik al gelezen, maar zie hier toch nog een paar nieuwe tussen staan, die ga ik even bekijken :) En leuk, je extra opmerking bij mijn feminisme-stuk, stiekem vond ik dat namelijk de moeilijkste vraag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk overzicht! Ik heb deze tag inderdaad voorbij zien komen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het leuk om de tag in te vullen! En leuk om hier te lezen dat je het stukje over feminisme ook goed vond, net als Sylvia vond ik het een moeilijke vraag om duidelijk te beantwoorden. Vaak snap ik zelf de dingen die ik zeg wel, maar een ander niet per se haha. Ik ga nog even een aantal van de bovenstaande stukken lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof om te hebben zo'n overzicht, de meeste heb ik wel gelezen. Ik heb hem zelf ook op mijn blog staan, maar sta er nog niet tussen. Zou ik wel leuk vinden. Ook om te zien in welke categorie ik kom

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt super tof dat je deze tag in het leven geroepen hebt. Die van Laura was inderdaad het meest bijzonder. Wauw <3 Vond het ook heel leuk om hem in te vullen. En ook heel moeilijk. Ik had zoveel meer kunnen vertellen maar ik wil nooit zo'n superlange blogs maken :')

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de tag bij veel blogs gezien en met veel plezier gelezen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je dit doet! Heb zelf nog geen tijd gehad om je tag in te vullen, maar vind het zeker leuk om bij anderen te lezen (y)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vond het echt een super leuk initiatief om aan mee te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap dat je er zo'n mooi overzicht van heb kunnen maken!
    En ook ik vind het erg leuk om de tags van anderen te lezen, een mooie afsluiter van oktober :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel lief overzicht en mooi geheel is het geworden. Wat gaaf dat je tag zo goed is overgenomen, mag je echt trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat mijn jaren negentig foto's zo goed in de smaak vielen ;-) En inderdaad, leuk dat je tag zoveel is overgenomen, goeie actie!

    BeantwoordenVerwijderen